ponedjeljak, 5. studenoga 2012.

Subliminalne poruke

Subliminalne poruke su informacije koje percipiramo ispod praga svjesnosti, pa ih oko ili um ne mogu svjesno registrirati. Najčešće su umetnute u neki objekt, pa nismo svjesni da ih naša svevideća podsvijest ''upije'' i pohrani. Tu se krije opasnost jer tako upijamo namještene ideje ili osjećaje koje kasnije doživljavamo kao da su naši. Ima li uspješnije manipulacije od one kod koje manipulirani misli da radi po svojoj volji? Ta je metoda sveprisutna, mada se o njoj vrlo malo govori. Subliminalne poruke mogu se nalaziti u zvukovima, snimljene ispod praga čujnosti, kao i u slikama i dizajnu, filmovima, plakatima, reklamama, pozadinama na web stranicama, svugdje gdje ih se može ''utkati'' u neki sadržaj. Sretna je okolnost da njihov učinak nestaje kada ih postanemo svjesni, zato sam vam odlučio pomoći da ih osvjestite.
Subliminalne poruke su najopasnije od svih tipova Skrivenih poruka, a oni su:
-subliminalne
-reverzibilne
-simboli (arhetipi)
-optičke varke (iluzije)
-tajne poruke

1958. godina se smatra godinom kada su se pojavile prve subliminalne poruke. Te godine je psiholog James Vicary, u jednom kinu, proveo eksperiment po imenu ''Invisible comercial''.  ''Ubacio'' je u film slike u trajanju od 0.003 sekunde na kojima je pisalo: -Gladan si? -Jedi kokice! i -Pij Coca-Colu!. Od tog događaja je prodaja kokica u tom kinu porasla za 18,1%, a prodaja Coca-Cole za 57,8%. Primjera je još mnogo i njima ću se baviti u sljedečim postovima.


Nema komentara:

Objavi komentar